Retour voorwaarden

3 views  October 8, 2025

Retourbeleid – NHK Parts

Contact voor retouren:
Alle retourzendingen dienen vooraf te worden aangemeld via info@nhkparts.nl.
Vermeld hierbij altijd je ordernummer, product(SKU), reden van retour en indien mogelijk foto’s van schade of verpakking.


Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Je kunt vrijwel alle producten binnen 30 dagen retourneren, behalve in de volgende gevallen:

  • Onderdelen die speciaal besteld of op maat gemaakt zijn (zoals gespoten of gelakte delen).
  • Producten die zijn gemonteerd, gebruikt of duidelijke gebruikssporen vertonen.
  • Elektronische onderdelen en sensoren waarvan de verzegeling of beschermfolie is verwijderd.
  • Vloeistoffen, chemische producten en pakkingsets waarvan de verpakking is geopend.
  • Producten zonder (redelijkerwijs) complete originele verpakking en toebehoren.

Deze uitzonderingen doen geen afbreuk aan het wettelijke herroepingsrecht (14 dagen), maar kunnen invloed hebben op de waardevermindering bij terugbetaling.


Mag ik een Tweedehands- of Tweedekans-product retourneren?

Ja, producten die door NHK Parts als ‘Tweedekans’ zijn aangeboden, kun je binnen 30 dagen retourneren. Het artikel moet in dezelfde staat verkeren als bij ontvangst. Na 30 dagen geldt de (fabrieks)garantie of service volgens de voorwaarden op je factuur.

Retour aanmelden: uitsluitend via info@nhkparts.nl.


Welke retourmogelijkheden heb ik?

Binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling heb je twee opties:

  • Je product ruilen voor een ander product.
  • Je product retourneren en het aankoopbedrag terugkrijgen.

Na 30 dagen wordt het product indien mogelijk gerepareerd of bieden we een passende garantieoplossing.

Retour aanmelden: uitsluitend via info@nhkparts.nl.


Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Oei, dat is niet de bedoeling. Meld dit direct via info@nhkparts.nl met je ordernummer, foto’s van het ontvangen product en het verzendetiket. We zorgen zo snel mogelijk voor omruiling of nalevering.


Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • Meld je retour binnen 30 dagen na ontvangst aan via info@nhkparts.nl.
  • Na aanmelding heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.
  • Het artikel moet onbeschadigd, compleet en indien mogelijk in de originele verpakking retour.
  • Bekijk het product zoals in een winkel: uitpakken en beoordelen mag, gebruiken of monteren niet.
  • Gebruik stevige verpakking; schade door transport bij onvoldoende verpakking kan leiden tot waardevermindering.

Repareren jullie mijn product of krijg ik een nieuwe?

Gaat je product binnen 30 dagen na ontvangst kapot zonder eigen toedoen? Dan ruilen we het in voor een nieuw exemplaar. Na 30 dagen volgt reparatie, vervanging of een andere passende oplossing volgens de garantievoorwaarden.

Retour of service aanvragen: info@nhkparts.nl.


Wat als er een onderdeel mist van mijn bestelling?

Meld binnen 30 dagen via info@nhkparts.nl welk onderdeel ontbreekt. Voeg je ordernummer, foto’s en (indien mogelijk) serienummer toe. Kies één van de volgende oplossingen:

  • Het ontbrekende onderdeel naleveren: in de meeste gevallen binnen 1–2 weken. Als nalevering niet mogelijk is, nemen we contact met je op voor omruil.
  • Een nieuw product: je ontvangt dit na ontvangst en controle van je retourzending.

Krijg ik na retourneren het volledige aankoopbedrag terug?

Bijna altijd. Voor volledige terugbetaling moet het product in originele staat, compleet en onbeschadigd retour komen. Bij waardevermindering door gebruik of montage kunnen we een redelijke aftrek toepassen.

Terugbetaling gebeurt binnen 14 dagen na ontvangst en controle via dezelfde betaalmethode, tenzij anders overeengekomen.


Kan ik één van de producten uit mijn bestelling terugsturen?

Ja, je kunt ook losse artikelen uit je bestelling retourneren. Meld het betreffende product aan via info@nhkparts.nl met ordernummer en product(SKU).


Belangrijke informatie

  • Retourzendingen zonder voorafgaande aanmelding via info@nhkparts.nl kunnen vertraging oplopen.
  • Het wettelijke herroepingsrecht (14 dagen) geldt naast onze 30-dagen tevredenheidsgarantie. We hanteren altijd de meest gunstige regeling voor consumenten.
  • Bewaar je verzendbewijs en trackingcode tot je retour is verwerkt.

Laatste update: [datum invullen]


Did you find it helpful?